Duben 2010

Chotěšov - Křížový vrch - Stod

26. dubna 2010 v 14:23 | Lucie |  tip na výlet
V neděli jsme vyrazili místo ve dvě (musela jsem do práce) ve čtyři a místo vlakem autobusem, plány vzaly za své... A to do Chotěšova. Cesta autobusem byla trochu drsná, řidič při venkovní teplotě více než 20 stupňů topil naplno. V Chotěšově jsme trochu bloudili a já, už trochu ve stresu, že na ten vrch opravdu nedojdeme, řekla paní, která se na náš dotaz "Kudy" hrozně divila, kam až daleko hodláme jít, že "vesničani turistické trasy neznají, tak daleko to po značce určitě není, ne, po silnici nepůjdeme". První dva kilometry Petr stále telefonoval do práce a děti se mezi sebou neustále dohadovaly a nakonec se skoro popraly. Takže už jsem si říkala, že tenhle výlet bude katastrofa.

Nakonec se to ale nějak v krásném, voňavém lese všechno rozplynulo. Cesta byla příjemná, stoupání jen mírné, posledních 200 metrů k vrcholu (po křížové cestě) už příkré. Na kopci kostelík a místo prý nabité zemskou i mimozemskou energií.

Do Stoda to bylo už z kopce nebo po rovině, slunce nízko - ještě hřálo a navíc dělalo divy se světlem. Museli jsme spěchat, abychom stihli nějaký spoj, děti statečně a bez kňourání (Viki s malou pomocí) zvádly celých těch 10 kilometrů. Bohužel jsme neměli čas zastavit se na kraji Stodu v krásné venkovní hospodě na břehu řeky s hřištěm pro děti a s lákavou cedulí Svijany. Stihli jsme poslední vlak do Plzně, kam jsme dorazili v devět večer.

Hrátky na Kozlu

26. dubna 2010 v 14:04 | Lucie |  tip na výlet
V sobotu odpoledne jsem jela s dětmi vláčkem do Šťáhlav a odtud jsme šli kilometr a půl na zámek Kozel. Děti se těšily na zmrzlinu a já na svůj oblíbený park. A také na sochy O. Zoubka, které tam měly být dle sdělení nějaké mé přítelkyně vystaveny, ale nebyly. Výlet jsme si však užili, byl nenáročný a pohodový.

Z Doubravky do Chrástu

20. dubna 2010 v 12:17 | Filip fotí |  tip na výlet
cesta
kláda
kytky
mech
ve stromě

Z jarní, před a těsně poté

16. dubna 2010 v 17:45
Sešlo se nás letos pěkných osm, zpočátku jsme se neslyšely a neviděly, kolem totiž hluk a mezi námi a proklatě nízko lampa. Jídlo dobré a po jídle jiný, kulatý stůl - mohly jsme si povídat v kuse, ne už jen po dvojicích, či stylem "pošli to dál"... Po třech hodinách Blanka jen tak mezi řečí prohodila, že někteří chlapci ze zlatých školních let (včetně jejího muže) popíjí kousek odtud. Trošku zaskočené z náhle nechtěné separace jsme se vydaly za nimi. Obě strany ale společensky a věkem unaveny, odchod domů brzy.

Poslední dvě fotky: dění, které akci předcházelo - oblíbené tety zdaleka, ten den u nás doma. Na procházku mi holky opět zakázaly vzít foťák, ačkoli obě věkem krásní. Stydlínky:-)

večeře
hospoda
dvě
jana, jonas
tety

Jarní večeře! Slaných sedmnáct!

7. dubna 2010 v 17:33 | L
Vloni to bylo sladkých šestnáct, letos tedy sedmnáct - 17. jarní večeře - 10. dubna v 19.30 hod. v restauraci Potrefená Husa (poblíž Měšťanské Besedy). Já jsem poslala textovky, ale třeba na Janu Rybínovou z Prahy nemám číslo, tak kdyby chtěla, ať určitě přijede:-)